X
تبلیغات
شهر قم از نگاه دوربین عکاسی - تصاویر مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم (عکس های سوژه ای، کودکان، سقا، و...)

شهر قم از نگاه دوربین عکاسی

تصاویری(عکسهای) شهر خشک و کویری قم. اولین وبلاگ عکس و عکاسی (قم برعکس) ایران photos of Qom of Iran

تصاویر مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم (عکس های سوژه ای، کودکان، سقا، و...)

 تصاویر مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم
تک سوژه های خبری

عکس جوان سقا، عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم. حرم حضرت معصومه. تصاویر سوژه های تک. عکس:مصطفی معراجی
تصاویر مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم

عکس های (تصاویر) کودکان در روز عاشورا و تاسوعا، شرکت در مراسم عزاداری امام حسین. عکس: مصطفی معراجی
تصاویر مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم
شرکت کودکان در این مراسم

Why is Husain (A) regarded as the "leader of the martyrs" ? It is because he was not just the victim of an ambitious ruler. There is no doubt that the tragedy of Kerbala, when ascribed to the killers, is a criminal and terrible act. However when ascribed to Husain (A) himself, it represents a conscious confrontation and a courageous resistance for a sacred cause. The whole nation had failed to stand up to Yazid. They had succumbed to his will, and deviation and regression towards the pre-Islamic ways were increasing.
تصاویر مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم
حوض خونین، و تندیس مشک، نمادی از واقعه روز عاشورا

تصاویر کودکان (دختر و پسر) شرکت در مراسم آیئنی (ایینی) مذهبی عاشورا و تاسوعای حسینی. عکاس: مصطفی معراجی. عزاداری کودکان در ماه محرم
تصاویر مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر قم
شرکت کودکان و نوجوانان

اغلب تاریخ نگاران اهل سنت از جمله محمد بن جریر طبری، بلاذری، ابن سعد، ابن قتیبه دینوری، احمد بن داوود دینوری و ابن اثیر واقعه کربلا را به تفصیل و بر اساس روایت ابومخنف بیان کرده‌اند، که تا حد زیادی با بیان تاریخ نگاران شیعه مشابه‌است. همچنین عالمان اهل سنت مقام حسین بن علی را بسیار بزرگ می‌شمارند و او را از جمله اهل بیت پیامبر می‌دانند. با این حال رویکردهای مختلفی در خصوص قیام و شهادت و سوگواری بر او دارند. برخی چون غزالی قیام وی علیه خلیفه زمان را ناروا می‌دانند
عکس هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در قم

در ماه محرم و بویژه روز عاشورا شیعیان و بسیاری از اهل سنت[نیازمند منبع]به سوگواری برای امام حسین می‌پردازند و بر مصائب وی و خانواده اش می‌گریند. هر چند سنت سوگواری از زمان امامان مرسوم بوده‌است، اما بتدریج تبدیل یک رسم اجتماعی گشته‌است و بسیاری از جنبه‌های عزاداری‌های عربی، ایرانی، ترکی، هندی و حتی مسیحی را جذب نموده‌است. این سوگواری در مناطق مختلف به صورت یک آیین مردمی درآمده‌است و شامل مراسم مختلفی می‌باشد. در این روز مردان و زنان در بخش‌های جداگانه در حسینیه‌ها و مساجد گرد آمده و به سخنرانی‌های مذهبی، اشعار محزون، نوحه و سوز گوش داده و به گریه می‌پردازند. در کشورهای عربی رسم مقتل خوانی نیز وجود دارد. در این روز مساجد و بسیاری از خانه‌ها غذای نذری می‌دهند.
عکس هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در قم

پرتره مرد سقا. نمادی از حضرت عباس. تصاویر شهر قم. مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی در حرم حضرت معصومه در قم. مصطفی معراجی
عکس هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در قم
پرتره سقا، مرد جوان

از جمله این مراسم دسته‌های عزاداری است که در آن مردان به سینه زنی و زنجیر زنی می‌پردازند و با خود علامت و علم حمل می‌کنند.[۵][پیوند مرده] از دیگر مراسم این روز در شهرهای کویری ایران همچون نیم ور و یزد، نخل برداری است. نخل یک دست ساخته چوبی است که بسیار بزرگ و با عظمت می‌باشد و در ماه محرم با پارچه‌های مشکی و متفاوت تزیین می‌گردد و در عصر روز عاشورا این نخل توسط جمعیت بسیار زیادی از زمین بلند می‌شود و سه دور در حسینیه گردانده می‌شود و پس از آن مردم به عزاداری و سینه زنی و نوحه سرایی می‌پردازند.[
عکس هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در قم

شرکت مردمی و برگزاری مراسم عزاداری توسط مردم. عکس ها از شهر قم. فتوبلاگ عکاسی قم برعکس. مصطفی معراجی. کودک تبال (تبل به دست) پرتره کودک، پسر بچه
عکس هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در قم

عکس از پسر بچه، تصاویر شرکت کودکان در مراسم عزاداری شهر قم. عکاس: مصطفی معراجی. منبع: وبلاگ عکس خبری هنری قم
عکس هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، عاشورا و تاسوعای حسینی در قم

عاشورا در ویکی پدیا
منظور از عاشورا روز دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری است. با گاه ‌شماری هجری خورشیدی این روز مطابق است با ۲۱ مهر ۵۹.  شهرت این روز به خاطر آن است که حسین ابن علی بن ابی طالب - امام سوم شیعیان - و یاران وی در واقعه کربلا در جنگ با لشکر یزید کشته شدند و مسلمانان در آن سوگواری می‌کنند. در مناطق شیعه نشین مراسم عزاداری برگزار می‎‏‌شود. در تقویم رسمی ایران، افغانستان و عراق این روز تعطیل می‌باشد.
سابقهٔ سوگواری و برپایی عزاداری برای حسین بن علی به اولین روزهای بعد از عاشورا، در محرم سال ۶۱ هجری می‌رسد. از علی بن حسین چنین روایت شده‌است.
پس از حادثهٔ عاشورا، هیچ بانویی از بانوان بنی‏هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانهٔ هیچ یک از بنی‏هاشم دودی که نشانهٔ پختن غذا باشد، بلند نشد، تا آن ‌که، ابن زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعهٔ خونین عاشورا پیوسته اشک بر چشم داشته‏ایم. اغلب تاریخ نگاران اهل سنت از جمله محمد بن جریر طبری، بلاذری، ابن سعد، ابن قتیبه دینوری، احمد بن داوود دینوری و ابن اثیر واقعه کربلا را به تفصیل و بر اساس روایت ابومخنف بیان کرده‌اند، که تا حد زیادی با بیان تاریخ نگاران شیعه مشابه‌است.
همچنین عالمان اهل سنت مقام حسین بن علی را بسیار بزرگ می‌شمارند و او را از جمله اهل بیت پیامبر می‌دانند. با این حال رویکردهای مختلفی در خصوص قیام و شهادت و سوگواری بر او دارند. برخی چون غزالی قیام وی علیه خلیفه زمان را ناروا می‌دانند. برخی چون ابن تیمیه و سلفی‌ها سوگواری برای او را بدعت می‌دانند. با این حال برخی نیز سوگواری برای او را جایز می‌دانند. اهل سنت سرزمین‌های شرقی شامل کشورهای آسیای جنوبی و جنوب شرقی در مقایسه با کشورهای عربی دیدگاه بسیار مثبت تری درخصوص عزاداری دارند.
در ماه محرم و بویژه روز عاشورا شیعیان و بسیاری از اهل سنت به سوگواری برای امام حسین می‌پردازند و بر مصائب وی و خانواده اش می‌گریند. هر چند سنت سوگواری از زمان امامان مرسوم بوده ‌است، اما بتدریج تبدیل یک رسم اجتماعی گشته‌است و بسیاری از جنبه‌های عزاداری‌های عربی، ایرانی، ترکی، هندی و حتی مسیحی را جذب نموده است. این سوگواری در مناطق مختلف به صورت یک آیین مردمی در آمده است و شامل مراسم مختلفی می‌باشد.
در این روز مردان و زنان در بخش‌های جداگانه در حسینیه‌ها و مساجد گرد آمده و به سخنرانی‌های مذهبی، اشعار محزون، نوحه و سوز گوش داده و به گریه می‌پردازند. در کشورهای عربی رسم مقتل خوانی نیز وجود دارد. در این روز مساجد و بسیاری از خانه‌ها غذای نذری می‌دهند.
تعزیه یا شبیه خوانی یکی دیگر از سنت‌های این روز است، که نوعی تئاتر خیابانی است و تعزیه خوانان با ایفای نقش شخصیت‌های واقعه کربلا آن را برای مردم بازآفرینی می‌کنند.
از جمله این مراسم دسته‌های عزاداری است که در آن مردان به سینه زنی و زنجیر زنی می‌پردازند و با خود علامت و علم حمل می‌کنند.  از دیگر مراسم این روز در شهرهای کویری ایران همچون نیم ور و یزد، نخل برداری است. نخل یک دست ساخته چوبی است که بسیار بزرگ و با عظمت می‌باشد و در ماه محرم با پارچه‌های مشکی و متفاوت تزیین می‌گردد و در عصر روز عاشورا این نخل توسط جمعیت بسیار زیادی از زمین بلند می‌شود و سه دور در حسینیه گردانده می‌شود و پس از آن مردم به عزاداری و سینه زنی و نوحه سرایی می‌پردازند.
گاه این رسوم صورتی غیر اسلامی پیدا کرده و علی رغم فتوای مراجع دینی، عزاداران با زنجیر به بدن خود آسیب می‌زنند و به قمه زنی می‌پردازند.

 What is Ashura

In the month of Muharram 61 AH (approx. 20 October 680 AD), an event took place in Iraq at a place known as Kerbala on the bank of the river Euphrates. It seemed in those days insignificant from the historical point of view. A large army which had been mobilised by the Umayyad regime besieged a group of persons numbering less than a hundred and put them under pressure to pay allegiance to the Caliph of the time and submit to his authority. The small group resisted and a severe battle took place in which they were all killed.
It appeared at that time that like hundreds of similar events, this battle would be recorded in history and forgotten in time. However, the events that occurred on the 10th day of Muharram in Kerbala were to become a beacon and an inspiration for future generations. In this article, we shall examine briefly the principal adversaries

Who is Hussain
The leader of the small band of men who were martyred in Kerbala was none other than Husain , son of Ali bin Abi Talib  and grandson of the Holy Prophet . Who was Husain? He was the son of Fatima  for whom the Holy Prophet  said, "Husain is from me and I am from Husain. May God love whoever loves Husain
With the passing away of his brother Hasan in 50 AH, Husain became the leader of the household of the Holy Prophet . He respected the agreement of peace signed by Hasan and Muawiya, and, despite the urging of his followers, he did not undertake any activity that threatened the political status quo. Rather he continued with the responsibility of looking after the religious needs of the people and was recognised for his knowledge, piety and generosity. An example of the depth of his perception can be seen in his beautiful du'a on the day of Arafat, wherein he begins by explaining the qualities of Allah, saying.
" (Oh Allah) How could an argument be given about Your Existence by a being whose total and complete existence is in need of you? When did you ever disappear so that you might need an evidence and logic to lead (the people) towards You? And when did You ever become away and distant so that your signs and effects made the people get in touch with you? Blind be the eye which does not see You (whereas) You are observing him. What did the one who missed You find? And what does the one who finds You lack? Certainly, the one who got pleased and inclined toward other than You, came to nothingness (failed).
On the other hand, we have Yazid, whose father (Muawiya) and grandfather (Abu Sufyan - the arch-enemy of the Prophet) had always tried to sabotage the mission of the Holy Prophet, and who showed his true colour by stating in a poem, "Bani Hashim had staged a play to obtain kingdom, there was neither any news from God nor any revelation.
Mas'udi writes that Yazid was a pleasure-seeking person, given to wine drinking and playing with pets. It is no wonder that Husain's response to Yazid's governor, when asked to pay allegiance to Yazid was, "We are the household of the prophethood, the source of messengership, the descending-place of the angels, through us Allah had began (showering His favours) and with us He has perfected (His favours), whereas Yazid is a sinful person, a drunkard, the killer of innocent people and one who openly indulges in sinful acts. A person like me can never pledge allegiance to a person like him ...
The revolution of Husain was an Islamic movement spearheaded by one of the great leaders of Islam. The principles and laws of Islam demanded that Husain act to warn the Ummah of the evil situation which it was in, and to stand in the way of the deviating ruler. As Husain himself remarked when he left Madina for the last time, "I am not rising (against Yazid) as an insolent or an arrogant person, or a mischief-monger or tyrant. I have risen (against Yazid) as I seek to reform the Ummah of my grandfather. I wish to bid the good and forbid the evil.
Hussain was killed on the battlefield as he did Sajdah. His head was removed from his body on the plains of Kerbala, mounted on a spear, and paraded through villages and towns as it was taken to Damascus and presented at the feet of Yazid.

ورود به سایت جامع آژانس عکس قم و ایران

+ نوشته شده در  ساعت   توسط mostafa meraji مصطفی معراجی  | 

 
Delicious Save this on Delicious